תביעת ביטוח סיעודי לאחר אבחון אוטיזם

לאחר אבחון ילדאו ילדה על הספקטרום האוטיסטי חשוב לבדוק את האפשרות לתבוע פיצויים מהביטוח הסיעודי בקופת החולים.

את הפיצוי או התגמולים, יכול/ה לקבל כל ילד/ה שאובחן על הספקטרום האוטיסטי ובתנאי שניתן יהיה להוכיח "מצב סיעודי" בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח האחידה בין כל קופות החולים.

לרוב הילדים שלנו יש ביטוח סיעודי בקופת החולים של ההורים, כבר ממועד הלידה, ולרבים מהילדים מגיעים תגמולים מהביטוח הסיעודי – בשל האבחון על הספקטרום האוטיסטי כפי שנסביר מיד.

לעורכת הדין אדרה רוט ניסיון רב שנים בייצוג תובעים ותובעות בתביעות מול חברות הביטוח הסיעודי ובפרט, במקרי תביעה בשם ילדים שאובחנו עם אוטיזם.

לילד/ה יש ביטוח סיעודי בקופת החולים?

חשוב לדעת כי הביטוח הסיעודי ניתן לילדים מיום לידתם ועד גיל 18 בחינם, ללא כל תשלום, בכפוף להצטרפות לקופת החולים ובקשה של ההורים להפעיל את הביטוח הסיעודי עבור הילד/ה.

בשיחת טלפון למוקד שירות הלקוחות של קופת החולים [כללית, מכבי, מאוחדת, לאומית] ניתן לקבל תשובה מהירה וברורה ולהבין, האם לילד/ה יש או אין ביטוח סיעודי באמצעות קופת החולים.

אם יתברר כי לילד/ה יש ביטוח סיעודי, רגע לאחר האבחון עם אוטיזם, כדאי לפנות ולבדוק האם ניתן לתבוע את פוליסת הביטוח, בהתאם למצב המנטלי והתפקודי של הילד/ה.

באילו מקרים ניתן לתבוע פיצויים?

על מנת לקבל תגמולים [פיצויים] מהביטוח הסיעודי של הילד/ה יש להוכיח כי הילד/ה זקוק/ה לעזרת הזולת בפעולות היום יום השגרתיות או שהילד.ה זקוק/ה להשגחה צמודה של מבוגר אחראי, בשל כושר שיפוט לקוי, חרדות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות תקשורת ועוד.

חשוב לדעת כי ניתן להגיש תביעה ולזכות בתגמולי ביטוח בסך מאות אלפי שקלים עבור ילדים אוטיסטים בתפקוד נמוך, בינוני ופעמים רבות גם במקרים של אוטיזם בתפקוד גבוהה.

מתי כדאי להגיש את התביעה?

רבים מההורים מבקשים לדעת האם כדאי לתבוע את הביטוח הסיעודי של הילד.ה בגילאי ילדות, לאחר האבחון של האוטיזם, או לחכות לגיל מספר שנים, שכן ניתן לתבוע עד את הפוליסה עד שהילד/ה מגיע/ה לגיל 18.

בימים כתיקונם, אנחנו נוהגים להמליץ להורים לתבוע את פוליסת הביטוח בגיל צעיר, שכן הכספים שמתקבלים מסייעים [מאד] לטפל בילד/ה כבר בגיל צעיר, שהרי הוכח כי ככל שמעניקים לילדים האוטיסטים טיפול תומך בגיל צעיר יותר, הרי שסיכויי ההצלחה של הטיפול עולים בהתאם.

לאחרונה החלו לעלות קולות הקוראים לרפורמה משמעותית בתחום הביטוח הסיעודי,  רפורמה שבכל מקרה אמורה לפגוע בנו, המבוטחים. 

הרפורמה הצפויה רק מחזקת את הנחת הבסיס לפיה כדאי ורצוי להגיש תביעה לביטוח הסיעודי בהקדם האפשרי, בטח לפני כניסתה של הרפורמה הצפויה לתוקף.

עורכת הדין אדרה רוט עומדת לרשותך בכל שאלה, לצורך הסבר נוסף ולצורך בדיקת הזכאות של הילד/ה לקבלת תגמולים מהביטוח הסיעודי בשל האוטיזם.