רשלנות רפואית ברפואה דחופה

רשלנות רפואית ברפואה דחופה

חדרי המיון בבתי החולים בכל רחבי המדינה עמוסים לעייפה ולמעשה, הרופאים בכל אותם חדרי מיון הם הראשונים להציף את הבעיה ולצעוק כי העומס הזה עולה לנו, לא אחת, בחיי אדם.

אנשים יכולים לחכות בחדר מיון במשך שעות ארוכות עד שיבדקו על ידי רופא, ולעיתים חולף זמן יקר מרגע ההגעה לחדר המיון ועד לבדיקת רופא מומחה והפנייה לבדיקות וטיפולים רפואיים נדרשים.

גם חדרי הטיפול הנמרץ בבתי החולים שלנו קורסים מעומס החולים המופנים אליהם ולעיתים במקום קריטי זה נעשות פעולות החורגות מהטיפול הסביר והנכון שעל הרופא היה ליתן לחולה המגיע אליו במצבים מסכני חיים.

כך לדוגמא, יכולים להיות מצבים שבהם אדם מגיע לבית החולים ובשל העומס הרב בחדר המיון ובמחלקות לטיפול נמרץ, הטיפול הרפואי מתעכב, מה שמוביל בהכרח לנזק בלתי הפיך ולעיתים גם למקרי מוות מיותרים, שהיו יכולים להמנע.

דוגמאות לטעויות ומקרי רשלנות ברפואה דחופה

משרדה של עורכת הדין אדרה רוט ייצג לאורך השנים מספר משפחות של אנשים שנפטרו, בשל רשלנות רפואית במתן טיפול רפואי דחוף, לאחר שאותם אנשים לא זכו לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש, זה שהיה יכול להציל את חייהם.

באחד המקרים, אדם כבן 56 הגיע באמבולנס לבית החולים העמק בעפולה, לאחר שחש ברע וסבל מתסמינים שהיו צריכים לעורר חשד להתקף לב. בשל העומס בבית החולים חלפו שעות עד שאותו אדם זכה לטיפול רפואי הולם והובהל לחדר ניתוח.

בשל האיחור הרב במתן הטיפול הרפואי הדחוף שנדרש בשל אירוע לב, אותו אדם נפטר על שולחן הניתוחים.

חוות דעת של מומחה רפואי שהוגשה במסגרת התביעה הוכיחה בצורה חד משמעית שאלמלא העיכוב המיותר בטיפול שקיבל ואילו היה מנותח בשלב מוקדם יותר, ניתן היה להציל את חייו בסבירות גבוהה מאד.

בני משפחתו של המנוח, אשתו וילדיו, זכו בתביעה ובית המשפט פסק לזכותם פיצויים של מיליוני שקלים.

במקרה תביעה אחר, ד.מ כבן 63 הגיע לחדר המיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מלווה על ידי אשתו, בתלונות על כאבים בחזה וקשיי נשימה.

בשל העומס הרב שסרר בחדר המיון ומצוקת כח האדם בבית החולים, הוא לא זכה לקבל טיפול רפואי הולם ושחורר לביתו, הגם שעבר בדיקת א.ק.ג אשר ממציאה לא פוענחו כראוי בשל התרשלות מצד אנשי הצוות הרפואי.

שעות ספורות לאחר השחרור מבית החולים ד.מ לקה בהתקף לב חמור והובהל לבית החולים בניידת טיפול נמרץ, כשהוא מונשם וללא הכרה.

ד.מ עבר ניתוח לב פתוח שלאחריו נותרה בגופו נכות קשה והוא הפך לסיעודי. עורכת הדין אדרה רוט הגישה תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בפסק הדין נקבע כי רופאי חדר המיון התרשלו באבחון מצבו הרפואי של ד.מ כבר בעת הגעתו הראשונה לחדר המיון ושחררו אותו לביתו, למרות שממצאי הבדיקות שעבר בבית החולים העידו על מצבו הקשה וחייבו את אשפזו לצורך טיפול בבעיית הלב ממנה סבל.

ד.מ זה לפיצוי כספי של מיליוני שקלים בשל רשלנות רפואית במתן טיפול רפואי דחוף והעובדה כי בגופו נותרה נכות קשה שתלווה אותו לאורך המשך חייו.

לא קיבלת טיפול רפואי דחוף ונדרש?

לצערנו הרב, מצבה של מערכת הבריאות בישראל והעומס הרבה בבתי החולים מוביל לכך שמדי חודש, ישנם עוד ועוד מקרים של רשלנות רפואית במסגרת הרפואה הדחופה, כאשר מטופלים אינם זוכים לקבל טיפול רפואי הולם בחדרי המיון ובמחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בכל רחבי הארץ.

אם נפגעת בשל טיפול רפואי לקוי באחד מחדרי המיון והמחלקות לטיפול נמרץ ונגרם לך נזק בלתי הפיך, חשוב להקדים ולנות לקבלת ייעוץ משפטי.

לעורכת הדין אדרה רוט ניסיון רב שנים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, ואנו נבדוק, בשיתוף עם מומחים רפואיים מובילים, את נסיבותיו של הטיפול הכושל שקיבלת על מנת להעריך האם המדובר על מקרה המאפשר להגיש תביעת רשלנות רפואית.

לקבלת ייעוץ משפטי במקרה של חשש לרשלנות רפואית לחצו כאן

תביעות בהן טיפלנו:

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם