רשלנות רפואית והעדר הסכמה מדעת

רשלנות רפואית והעדר הסכמה מדעתי

ר.ר. היתה אישה בשנות הארבעים לחייה אשר סבלה מכאבי גב. בביה"ח מאיר מיהרו לנתחה, ללא מתן הסבר  מניח את הדעת על הסיכונים הכרוכים בניתוח מסוג זה, ומבלי להסביר את האופציות החלופיות לטיפול במצבה.

הבטחה לניתוח אשר יפתור את תחלואיה של ר.ר.- הפכה להיות שרשרת של ששה ניתוחים שלאחריהם יצאה ר.ר. משותקת, ישובה בכסא גלגלים ללא שליטה על סוגריה.

המומחה הרפואי אשר חוות דעתו צורפה לכתב התביעה קבע:

"הוראה לניתוח בכאבי גב תחתון קיימת רק אם קיים חסר נוירולוגי מוטורי חריף שהולך ומחמיר, או במקרים כרוניים אם נסיונות מבוקרים שונים של טיפולים שמרניים לא הועילו. אף אחד מן התנאים האלה לא  התקיים במקרה  זה לפי מכלול המסמכים המצורפים. ר.ר היתה אישה פעילה ועצמאית שמלבד כאבי הגב התחתון לא סבלה משום חסר נוירולוגי בגפיים התחתונות, שלטה בסוגרים, עבדה לפרנסתה וניהלה בית עם חמישה ילדים. הדיסק הבין חולייתי המותני החמישי שנמצא ונכרת הניתוח ה- 12.7.99 היה דיסק מסויד, מה שמעיד בצורה חד משמעית על כך שמחלת הדיסק הזו הייתה מחלה כרונית מלווה בתהליך ניווני שהביא להסתיידות הרקמות שלו.

"אם קיימים שינויים ניווניים בדיסק בין חולייתי, זה בדרך כלל מבטא מצב של קיום שינויים כאלה בדרגות חומרה שונות גם בדיסקים הבין חולייתיים שמעליו, כלומר מדובר כאן במחלה שהטיפול בה איננו כירורגי באם אין חסר נוירולוגי מוטורי כי השינויים הניווניים מפושטים גם למפרקים בין חולייתיים אחרים…..

"…כריתת הדיסק הבין חולייתי המותני בניתוח מיום 12.7.99 החמיר את מצב ליקוי העברת העומסים המתואר והחמרה זאת החריפה אחרי הנסיון הכירורגי לקבע את מפרק זה…

במילים אחרות, מצבה בהווה הוא תוצאה ישירה ובלתי אמצעית של כישלונות רציפים בטיפול כירורגי, שניתן לאישה בגלל כאבי גב תחתון ללא חסר נוירולוגי, ולכן לא היתה כאן הוראה למתן טיפול ניתוחי כברירה טיפולית ראשונה ובכך היא הפכה לנכה פרפלגית."

תביעתה של ר.ר. הוגשה לביהמ"ש המחוזי בירושלים והיא פוצתה בהסדר פשרה בסכום של למעלה משלושה מיליון ₪.

קראו עוד: היעדר הסכמה מדעת לקשירת חצוצרות בעת ניתוח קיסרי

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם