זכויות נפגעי תאונות עבודה

נפגעת בעבודה? חשוב שתדע/י!

תאונת עבודה מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי כפגיעה של עובד תוך כדי עבודתו, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה בחזרה לביתו.

לאורך השנים, משרדה של עורכת הדין אדרה רוט ייצג נפגעי תאונות עבודה בהליכים משפטיים מול המוסד לביטוח לאומי, מול חברות הביטוח של המעסיקים ומול חברות ביטוח פרטיות – אלו שביטחו את הנפגע במסגרת פוליסות ביטוח פרטיות.

לכל עובד שנפגע בעבודה עומדות זכויות המוקנות לפי חוק, בהתאם להכרה באירוע כתאונת עבודה, ובפניה למשרדנו תוכלו למצוא את כל התשובות וההסברים, בדרך מיצוי מלא של הזכויות המגיעות לך לפי חוק ובהתאם לאופי הפגיעה שלך ונסיבותיה.

נפגעתי בעבודה, מה עושים?

לאחר הפגיעה בעבודה יש צורך לעדכן את המעסיק באשר לנסיבות הפגיעה והזנק שנגרם לך. כמובן שיש לפנות לקבלת טיפול רפואי מהיר וככל שנדרש בהתאם לאופיים של נזקי הגוף שנגרמו לך.

נדגיש כבר עתה כי בכל פניה לקבלת טיפול רפואי, רק באמבולנס שמפנה את הנפגע לבית החולים, בעת הקבלה לבית החולים, בשיחה עם כל אחד מהרופאים ובהמשך גם בקופת החולים, חשוב להדגיש כי הפגיעה שנגרמה לך מקורה בתאונת עבודה.

החוק מחייב את המעסיק שלך לדווח על מקרה הפגיעה שלך למוסד לביטוח לאומי ובהתאם לדיווח זה, המוסד לביטוח לאומי יעניק לנפגע הכרה כנפגע עבודה והכרה זאת, משמעותה רבה בהמשך הדרך.

לאחר ההכרה בתאונת העבודה, המוסד לביטוח לאומי ישלם לך דמי פגיעה בהתאם להוראות החוק ולמגבלות הקבועות בו.

באילו מקרים ניתן לתבוע פיצויים מהמעסיק?

בכל מקרה של תאונת עבודה ובמידה וניתן יהיה להוכיח כי הפגיעה ארעה, בין השאר, בשל רשלנות של המעסיק, ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק בדרישה לתשלום פיצויים.

תביעה מסוג זה מתבססת על פקודת הנזיקין ובפרט על עוולת הרשלנות המנויה בפקודה.

תביעות אלה מתנהלות לרוב אל מול חברת הביטוח של המעסיק ובמסגרתן ניתן לתבוע פיצוי כספי הולם עבור כל הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגמרו לך.

ניתן להגיש תביעת פיצויים כנגד המעסיק עד 7 שנים לאחר מועד תאונת העבודה וצריך לקחת בחשבון כי מסכום הפיצויים, אם וכאשר יפסקו לזכות הנפגע, יקוזזו תשלומי הביטוח הלאומי.

על מנת להצליח ולזכות בתביעה מסוג זה על העובד נטל ההוכחה, לפיו יצטרך להוכיח כי המעסיק התרשל ובשל אותה רשלנות נפגע העובד בתאונה ונגרמו לו נזקי גוף. במידה והעובד יעמוד בנטל ההוכחה כאמור, בית המשפט יפסוק לזכותו פיצויים בהתאם להיקף הנזקים שנגרמו לו ולפי רמת הרשלנות של המעסיק.

נפגעתי בעבודה, איפה מתחילים ומי ישלם לי?

לאחר פגיעה בתאונת עבודה מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי באמצעות עורך דין מנוסה, ולא לפעול לבד מול המוסד לביטוח לאומי או מול המעסיק.

באמצעות פניה לעורך דין הנפגע ימקסם את סיכוייו למימוש מכלול הזכויות המגיעות לו בהתאם להוראות החוק והפסיקה, וכך גם יתקצרו ההליכים הבירוקרטיים.

במסגרת הייעוץ המשפטי ניתן לקבל את כל המידע שיאפשר לנפגע לבחור ולהחליט בצורה מושכלת לגבי המשך צעדיו מול המוסד לביטוח הלאומי ומול המעסיק.

נדגיש כי בכל מקרה בהחלט לא מומלץ לפנות להגשת תביעה כנגד מעסיק ללא ייצוג משפטי.

נציין עוד כי במסגרת הייעוץ המשפטי הניתן במשרדנו לנפגעי תאונות עבודה, אנו בודקים את פוליסות הביוטח הפרטיות של העובד שנפגע, שכן פעמים רבות קיים במסגרתן כיסוי ביטוחי המעניק לנפגע מטריה ביטוחית נוספת ופיצוי כספי במקרה של פגיעה בעבודה.

בכל שאלה נוספת בנושא פגיעה בעבודה ניתן לפנות אלינו בכל עת!

לחצו כאן לקריאה נוספת בנושא

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם