רשלנות רפואית בניתוח פלסטי-קוסמטי

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי-קוסמטי

עברת ניתוח פלסטי ונגרמו לך נזקים קשים ובלתי הפיכים? יכול בהחלט להיות שהמדובר על רשלנות רפואית וחשוב לבדוק את המקרה לעומק.

העולם המודרני ותעשיית היופי הנגישו לכל אחד ואחת את האפשרות לביצוע טיפולי אסתטיקה ולשיפור המראה החיצוני.

בכל שנה נערכים בישראל עשרות אלפי ניתוחים פלסטיים-קוסמטיים, שהנם ניתוחים אלקטיביים שאותם מבצעת המנותחת – מעל 60% מהמנותחות הנן נשים – מבחירה חופשית ובעבור תשלום למנתח פלסטי מומחה במסגרת הרפואה הפרטית או הציבורית.

למרות שברוב המקרים הניתוח מסתיים לשביעות רצונה של המנותחת וללא כל טענה מצידה, ישנם מקרים אחרים, שבהם נגרמים נזקים בלתי צפויים ולעיתים בשל רשלנות רפואית מצד המנתח ואנשי הצוות הרפואי המלווים את המנותחת בתקופה שלאחר הניתוח.

לעיתים, כגודל הציפיה גודל האכזבה.

לאורך השנים נתקלנו פעמים לא מעטות במקרים של ניתוחים פלסטיים שהסתיימו במפח נפש, בתוצאות קשות ביותר ובמקרים קיצוניים אף בנכות פיזית ותיפקודית בלתי הפיכה, שתשפיע על חייה של המנותחת באופן בלתי הפיך.

חשוב להבין כי לא בכל מקרה שבו המנותחת "אינה מרוצה" מתוצאות הניתוח הפלסטי או "שתוצאות הניתוח אינן כפי שציפתה" ניתן לטעון לרשלנות רפואית כנגד המנתח.

כך גם לא בכל מקרה שבו נגרם למנותחת נזק במהלך הניתוח, שכן גם בניתוחים פלסטיים-קוסמטיים ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים, שיכולים להתרחש.

ניתוחים פלסטיים נפוצים וחובת הזהירות המוגברת

הניתוחים הנפוצים ביותר בישראל הנם:

– ניתוח אף לתיקון מראה וצורה
– הגדלת שדיים
– הקטנת שדיים
– ניתוח שאיבת שומן
– ניתוח עפעפיים
– מתיחת בטן
– מתיחת פנים
– שחזור שד (אינו ניתוח אלקטיבי)

ועוד!

מאחר וניתוחים אלו הנם לרוב ניתוחים אלקטיביים, כאלה שאינם מתבצעים בשל צורך והכרח רפואי, בתי המשפט מטילים על הרופאים המנתחים חובת זהירות מוגברת כלפי המנותחים, מה שאומר שעל הרופאים להסביר לכל מנותח/ת בפרטי פרטים את כל הסיבוכים והסיכונים הכרוכים בניתוח הפלסטי המיועד.

כמו כן, על המנתח הפלסטי לבדוק בקפדנות יתרה את התאמתה של המנותחת לביצוע הפרוצדורה הרפואית הצפויה.

לאחר השלמת הפרוצדורה הכירורגית חלה על הרופא החובה להקפיד להנחות את המנותחת לגבי התנהגות ואורח החיים הנדרש בתקופת ההחלמה, כמו גם לבדוק ולעקוב אחר קצב ההחלמה מהניתוח ותוצאותיו.

תוצאות לא טובות או רשלנות רפואית?

כפי שכבר ציינו, ישנם מקרים רבים בהם המנותחת אינה חשה שביעות רצון מתוצאות הניתוח ומתלוננת באוזני הרופא, שמצידו דוחה את תלונותיה או מנסה לדחוף לכיוון של ניתוח מתקן, בתשלום נוסף.

במקרים שכאלה, המנותחת עשויה לחוש עוגמת נפש וכעס רב ולעיתים קרובות, המנותחת תפנה לקבלת ייעוץ משפטי בשל רשלנות רפואית נטענת, כך לא כך המצב.

אם עברת ניתוח פלסטי קוסמטי ואינך מרוצה מתוצאות הניתוח או מהמראה החדש של האיזור המנותח, אין זה בהכרח אומר שניתן יהיה לבסס עילה לתביעת פיצויים כנגד הרופא המנתח בשל רשלנות רפואית.

גם בתחום הכירורגיה הקוסמטית, ממש כמו בתחום הכירורגיה הכללית, לא כל ניתוח מסתיים ב-100% הצלחה ולא כל מנותחת חשה שביעות רצון מלאה מתוצאות ההליך.

זה לא בהכרח אומר שיהיה ניתן להגיש תביעת פיצויים כלפי הרופא המנתח, בטח שלא בטענה לרשלנות רפואית, אבל זה כן אומר שכדאי לפנות לעורך דין ולבדוק את המקרה לעומק.

בין המקרים שבהם ניתן לבסס עילה לתביעה ניתן למצוא:

– נזק בלתי הפיך בשל הופעת זיהום לאחר הניתוח
– פגיעה עצבית שנגרמה בזמן הניתוח הפלסטי
– גרימת צלקות גדולות, קיצוניות ומכוערות
– א-סימטריה ברורה וקיצונית במראה השדיים
– הפרעות נשימה חמורות לאחר ניתוח אף
– סיבוכים קשים בשל הרדמה בניתוח
ועוד!

בכל מקרה, על מנת לבסס עילה לתביעה בשל רשלנות רפואית צריך להוכיח שנגרם למנותחת נזק בלתי הפיך, שאינו בר תיקון וכשזה שנגרם כתוצאה ישירה של הניתוח הפלסטי שעברה.

על מנת לבסס עילה לתביעה, יש לפנות להתייעצות עם עורך דין, שיפנה את תיקה הרפואי של המנותחת לפלסטיקאי מומחה, שיחווה את חוות דעתו על האירועים הסובבים את הפרוצדורה הניתוחית ורק אם יכריע שאכן היתה רשלנות מצד המנתח ומקרה של נזק משמעותי, ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים כנגד המנתח הפלסטי.

לעורכת הדין אדרה רוט ניסיון רב שנים בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, ואם את חוששת כי נגרם לך נזק משמעותי בשל רשלנות של מנתח פלסטי, אל תהססי לפנות, לשאול ולהתייעץ.

לקבלת ייעוץ משפטי במקרה של חשש מפני רשלנות רפואית לחצי כאן!

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם