רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון

הכמיהה לפרי בטן – שורשיה בשחר האנושות. כל הריון יקר הוא מבחינה אנושית. יקר הוא להורה ויקר הוא לחברה. תקופת ההריון הנה תקופה מרגשת ומלאת ציפיה עבור בני הזוג, אולם גם מלאה בחששות ובתקווה לעובר אשר יוולד בריא ושלם.

לאורך חודשי ההריון האם ההריונית נמצאת בפיקוח רפואי, במסגרת קופת חולים ו/או במסגרת פרטית, כאשר לרופא שאחראי על מעקב ההריון אחריות רבה לבריאות העובר והתפתחותו התקינה, כמו גם לבריאותה של האם עד למועד הלידה הצפויה.

למשרדנו נסיון רב בתביעות בשל רשלנות רפואית בהריון ובין השאר בשל אי ביצוע בדיקות אולטראסאונד (US) כנדרש, אותן בדיקות הנקראות סקירת מערכות ואשר אמורות לסקור בקפידה את כל אבריו של העובר הנמצא ברחם אמו.

לעיתים סקירות אלו מבוצעות בחיפזון וברשלנות ובשל כך נולדים ילדים עם מומים מולדים (לדוגמא: ספינה ביפידה) אשר ניתן היה לגלותם אלמלא התנהלותו הרשלנית של הרופא האחרי, שלא ביצע את הבדיקה כראוי או טעה בפיענוח ממצאיה.

קראו לדוגמא: רשלנות באבחון אגניס של הקורפוס קלוסום

לעיתים, באים לעולם ילדים עם נכויות קשות ביותר עקב מעקב הריון לקוי ורשלני, אם בשל אי הפניה לבדיקות גנטיות, אי גילוי בעיות אצל האם הנושאת ברחמה את העובר ועוד.

למעשה, לכל הגורמים המטפלים באם לאורך חודשי ההריון אחריות רבה והם אחראיים להפנותה לבדיקות שגרתיות ובעת הצורך, בהתאם למצבה הבריאותי של האם ולממצאי הבדיקות של העובר, גם לבדיקות פחות שגרתיות ולעיתים אף לבדיקות שאינן במסגרת סל הבריאות.

כאשר הרופא שמטפל באם ההריונית טועה ומתרשל, ובמקרים שלאותה טעות יהיו תוצאות משמעותיות כמו פגיעה בעובר ו/או באמו, במקרים רבים תקום עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד אותו רופא.

עוד בנושא: היקף האחריות של הרופא לאבחון מחלות גנטיות בעובר

בין שאר הטעויות הנפוצות של אנשי הצוות הרפואי לאורך חודשי ההריון:

– אי הפניה לביצוע בדיקות הריון שגרתיות
– פענוח לקוי של ממצאי הבדיקות לאורך ההריון
– ביצוע רשלני של בדיקות וגרימת נזק לעובר / לאם
– המלצה מיותרת על הפסקת הריון בגלל טעות
– אי יידוע של ההורים לגיב פגמים גנטיים בעובר
– אי הפניה לקבלת ייעוץ גנטי ממוקד למרות הצורך

ועוד!

מתי צריך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי?

ובכן, ברוב המקרים לא נדע כלל שהרופא/ים התרשל/ו עד למועד הלידה ולעיתים גם תקופה ארוכה לאחר הלידה, בשל העובדה שהיקף הנזק עלול להתברר להורים רק כשהילד/ה יתבגר.

טעויות של רופאים במהלך ההריון עלולים לסכן את בריאות העובר ובריאותה של האם הנושאת אותו ברחמה ולעיתים, אותה רשלנות בהריון עלולה להוביל להפלה.

לאור העובדה שטיפלנו במספר רב של תביעות פיצויים לאחר מקרים של רשלנות בהריון, ניתן לקבוע בוודאות כי המועד הנכון לפנו לייעוץ משפטי הוא המועד הראשון בו אחד ההורים מרגיש כי התנהלות אנשי הצוות הרפואי ובעיקרם הרופאים היתה שגויה.

עורכת הדין אדרה רוט טיפלה ומטפלת במספר רב של תביעות, נגד רופאים, קופות חולים ובתי חולים בכל רחבי הארץ וניתן לפנות להתייעצות אישית והערכת הנזק שנגרם לך, בכל מקרה של חשש מפני רשלנות רפואית בהריון.

לחצו כאן לקבלת ייעוץ משפטי אישי

תביעות פיצויים בייצוג עו"ד אדרה רוט:

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם