רופא המשפחה לא אבחן ארוע לבבי

רשלות באבחון ארוע לב

כל אחד מאיתנו פונה לסניף קופת חולים במקרה של מחלה, או כאשר אנו חשים ברע. בקופת החולים אנו פוגשים את רופא המשפחה, שאמור לבדוק לאבחן ולהפנות אותנו, בהתאם לאבחון, להמשך טיפול רפואי, תרופתי או במקרים חמורים – לבית החולים.

אדם המגיע לרופא המשפחה מצפה לקבל טיפול רפואי הולם, אחראי ושקול, שיטיב עמו וישפר את מצבו.

משרדה של עורכת הדין אדרה רוט ייצג לאורך השנים מספר תובעים, בתביעות רשלנות רפואית מורכבות שהוגשו בשל טעויות והתרשלות חמורה מצד רופא המשפחה, טעויות שהובילו לפגיעה חמורה במטופל ובמקרים חמורים אף לפטירתו, כפי שנתאר במקרה התביעה שלפניך.

רופא המשפחה טעה באבחון: המטופל נפטר!

סיפורו של מ..ש. המנוח הינו תולדה של מעשי רשלנות ומחדלים בוטים של צוות רפואי אשר הביאו למותו בטרם עת, והוא בן 58 שנים בלבד.

מ.ש. ז"ל פנה אל רופא המשפחה בקופת החוליםשלו בתלונה על כאבים בחזה.

מסיבה לא ברורה ובמקום להפנות את המנוח לבדיקת א.ק.ג. ומשם לבית לקבלת טיפול רפואי דחוף בחדר מיון, פטר אותו בלא כלום ושלח אותו לביתו מסיבה לא ברורה ומתוך התרשלות חמורה במילוי תפקידו כרופא.

כעבור פחות מ-24 שעות מ.ש התמוטט לאחר שלקה בליבו. המנוח פונה באמצעות אמבולנס אל בית החולים, אולם בשל נזק מוחי שנגרם בעת ולאחר שלקה בליבו, הידרדר מצבו והוא נפטר כעבור ארבעה ימים.

שאריו של המנוח פנו אל עורכת הדין אדרה רוט, שהגישה תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית מצדו של רופא המשפחה וקופת החולים.

חוו"ד המומחה הרפואי אשר צורפה לכתב התביעה קבעה באופן מוחלט כי  באיבחון נכון ובטיפול במועד ניתן היה לאפשר למנוח להחלים לחלוטין, ולהיוותר ללא כל נזק מאירוע הלב בו לקה.

כך קבע המומחה הרפואי בתביעה:

"המנוח נפטר בשל פגיעה מוחית קשה. זו נגרמה בשל דום לב שארע בשל הפרעת קצב שנגרמה בשל אוטם חריף של שריר הלב. יום קודם לארוע הקשה הזה, הגיע המנוח לרופא המשפחה כשהוא מתלונן על כאבים בחזה במנוחה. הרופא היה צריך לחשוד שמדובר בהפרעה איסכמית. מחשבה זו באותה עת היתה פקודתו של רופא המשפחה…

.1. רופא המשפחה שגה כשלא הפנה את המנוח לבית החולים עת בא אליו והתלונן על כאבים בחזה. הוא שגה חמורות וסטה מהסטנדרד הרפואי הנכון והמקובל כשלא הפנהו אז לבדיקת אקג, גם אם הניח שמקור הכאב אינו בלב. משלא הפנה החולה לבצוע אקג, סטה אז שוב רופא המשפחה מהסטנדרט הזה כשלא הפנה את החולה מיד לבית החולים.

2. הוא שגה באופן תמוה כשהניח בבטחון שהכאב היה על רקע מוסקוסקלטלי. אפילו מעצם תאורו את הסימפטומים עולה כי היה חייב לשלול הפרעה קרדיאלית כמקור לכאבים, ולא לפטור עצמו בקלות כה תמוהה מאחריות כה כבדה.

3. היה סיכוי גבוה שבמקרה הזה האקג ידגים שינויים המעידים על הפרעה איסכמית בלב. הפצינט היה נשלח אז בדחיפות לבית החולים, היה מצונתר מיד והיה נמנע כל נזק ללב, וחייו היו ניצלים עם תוחלת חיים דומה לממוצע באוכלוסיה.

4. הליקויים בנהול הרפואי של המנוח ע"י רופא המשפחה, הביאו לכל האמור  הם אינם עומדים בקנה המידה של הרופא הסביר."

תביעת בני משפחתו של המנוח הוגשה לביהמ"ש המחוזי בירושלים והם פוצו בהסדר פשרה על מעשי הרשלנות.

נפגעת בשל רשלנות של רופא משפחה?

לצערנו הרב, מקרי רשלנות רפואית בטיפול של רופאי המשפחה שלנו אינם נדירים, ובכל מקרה של חשש מפני רשלנות רפואית מומלץ להקדים ולפנות לקבלת ייעוץ משפטי באמצעות עורך דין המתמחה בתחום.

לעורכת הדין אדרה רוט ניסיון רב שנים בייצוג תובעים במקרים דומים, ובפניה למשרדנו תקבל תשובות מלאות לכל שאלה, ואני נבצע עבורך הערכת סיכויי תביעה מקיפה, בשיתוף עם מומחה רפואי מתאים.

חשוב לציין כי במקרה של חשש להתרשלות בקופת החולים, מוטב שלא לפנות אל הרופאים והנהלת הקופה באופן עצמאי ובטרם התייעצות פרטנית מול עורך דין.

אם יש לך ספק או חשש לפגיעה לאחר טיפול אצל רופא המשפחה שלך, אל תהסס לפנות אלינו לקבלת ייעוץ משפטי אישי.

עוד בנושא: רשלנות רפואית באבחון וטיפול בהתקף לב

או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם